Dress for Success is een vrijwilligersorganisatie met wereldwijd 154 vestigingen, die werkzoekenden voorziet van representatieve kleding en praktische ondersteuning om succesvol te kunnen solliciteren. “Op deze manier helpen wij mensen, die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken, op hun weg naar economische onafhankelijkheid”, aldus Chantal Huynen.

Na 2,5 jaar op het Old Hickoryplein te zijn gevestigd, zijn wij in 2016 naar het Voltaplein in Maastricht verhuisd. Van hieruit hebben wij al vele ‘kleedklanten’ kunnen helpen. Met de juiste kleding afgestemd op ieder willekeurig sollicitatiegesprek voor de functie van gastvrouw tot magazijnmedewerker en manager. Want de eerste indruk is van uitermate belang. Zelfs voor vervolgafspraken kleden wij onze klanten van top tot teen met hoogwaardige kleding uit onze winkel, afkomstig van donaties uit het bedrijfsleven of particulieren.

Bovendien geven wij onze klanten advies over hoe zij zich het beste kunnen presenteren en waar nodig verwijzen wij hen naar andere partijen die hen kunnen helpen bij het schrijven van sollicitatiebrieven en cv’s. Ook volgen wij de klanten door toch nog even na te bellen. Dit stukje nazorg is net dat duwtje extra in de rug, hetgeen erg wordt gewaardeerd.

Omdat wij geen winstdoelstelling hebben, worden alle adviezen en alle kleding gratis verstrekt. Wij zijn daarom ook heel blij met fondsen en organisaties als Pilon die ons middels subsidies een warm hart toedragen. Hiermee kunnen wij ons nóg meer profileren middels pr-activiteiten, kunnen wij de huur van onze kledingwinkel betalen en zijn wij in staat nóg meer (kleed)klanten te ondersteunen.